Listing 1 - 10 of 321 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
School management --- competenties --- beoordeling
Choose an application
Competentiemanagement is niet meer weg te denken, ook niet bij de overheid. Het gaat immers over de capaciteiten die nodig zijn om succesvol te zijn in een functie. Met competentiemanagement kunt u de missie, visie én kerncompetenties van een organisatie vertalen naar de benodigde kennis, vaardigheden en motivatie bij uw medewerkers. Bovendien maakt het definiëren en managen van de competenties uw personeelsbeleid transparant voor de medewerker in elk deel van de organisatie – van groenarbeider tot diensthoofd, van keukenhulp tot logistiek directeur.
65.01 --- Management --- Organisatie --- Competenties --- management --- Competentiemanagement --- Competenties. --- Competentiemanagement. --- competentiemanagement --- Personnel management --- competenties
Choose an application
De context waarin ergotherapeuten adviseren, is de afgelopen jaren sterk veranderd en doet dat nog steeds. Door onder andere de stelselherziening, de invoering van nieuwe wetten en veranderde regelgeving veranderen niet alleen de juridische en organisatorische contexten, maar ook de positie van de cliënt. Tal van nieuwe diensten en producten zijn ontwikkeld en worden vanuit nieuwe samenwerkingsorganisaties aangeboden. Begrippen als vraagsturing, marktwerking, klantgerichtheid, extramuralisering, ketenzorg en evidence-based practise kleuren het beroep in de huidige tijd. Al deze ontwikkelingen hebben invloed op het beroep van de ergotherapeut en resulteren in nieuwe beroepsinzichten, bijvoorbeeld als het gaat om adviseren, zowel aan cliënten als aan institutionele opdrachtgevers. Adviseren als ergotherapeut bestaat uit twee delen. Deel A van het boek biedt de ergotherapeut een begrippenkader en praktische handreikingen om competent te adviseren. In deel B van het boek wordt de context levensecht beschreven. De opgenomen praktijkverhalen zijn portretten van ergotherapeuten in zeer uiteenlopende contexten. Doelgroep Adviseren als ergotherapeut richt zich allereerst op studenten ergotherapie. Maar ook docenten vinden er tal van didactische handreikingen in. Voor werkende ergotherapeuten biedt dit boek een uitstekend en actueel overzicht en ook andere professionals vinden er waardevolle informatie in.
Ergotherapie. --- Physiotherapy. Alternative treatments --- ergotherapie --- Ergotherapie --- Competenties
Choose an application
Dit boek handelt over de talrijke aspecten van adviseren in het bedrijfsleven. Het kan dan gaan om bijvoorbeeld prestatie-indicatoren, omgaan met weerstand, presenteren, methodisch werken, SWOT-analyse, mindmapping enzovoort. Het boek richt zich op studenten in het hoger onderwijs en voor een goed begrip is een zekere vooropleiding in deze materie wenselijk. Elk hoofdstuk is onderverdeeld in kleine secties met een kernbegrip, zodat het boek ook als naslagwerk bruikbaar is. De materie wordt overzichtelijk behandeld; ook de toegankelijkheid is goed (binnen het kader zoals aangegeven)
Competenties --- Managementvaardigheden --- Adviesverlening --- Competentieontwikkeling --- Studenten --- Organisatieleer --- Talentontwikkeling --- Student
Choose an application
658.386 --- assessment centers --- competenties --- personeelsbeleid --- personeelsevaluatie --- Personeelsopleiding. opleiding in het bedrijf --- Personeelsmanagement --- Assessment --- Competenties --- Organisatie --- Ontwikkeling --- Competentie
Choose an application
Dans l'enseignement des langues vivantes, comme en d'autres domaines éducatifs, on assiste depuis une décennie à un vaste mouvement visant à redéfinir, en termes de compétences, les objectifs de formation aussi bien que les capacités des élèves et des enseignants. Cet ouvrage propose un premier bilan des effets de cette nouvelle approche, établi par des spécialistes de la didactique de la langue maternelle et des langues secondes, et portant sur les diverses composantes des programmes scolaires en ces domaines : le lexique, la grammaire, le discours oral, le discours écrit, la littérature. Certaines contributions mettent en évidence les possibilités de renouvellement didactique qu'offre la centration sur les compétences ; d'autres soulignent au contraire les illusions et les dérives possibles de cette démarche ; un essai final souligne enfin la nécessité de re-définir la notion même, dans une perspective résolument dynamique.
Language and languages --- Langage et langues --- Study and teaching --- Congresses --- Etude et enseignement --- Congrès --- Competentiegericht onderwijs --- Taal en talen --- Vreemdetalenonderwijs --- didactiek --- competenties --- Competentiegericht onderwijs. --- didactiek. --- competenties. --- Didactiek. --- Competenties. --- Congrès --- enseignement des langues --- éducation --- didactique --- Congresses.
Choose an application
Smartkit voor verpleegkundigen is een heel praktisch boek dat in een verstaanbare taal de belangrijkste te verwerven professionele gedragscompetenties van nieuwe verpleegkundigen bundelt. De Smartkit heeft haar wortels in de praktijk, maar is een waardevol didactisch instrument dat de aangeleerde competenties van nieuwe verpleegkundigen omzet naar de dagelijkse patiëntenzorg. Praktische tips, suggesties en feedback zetten de verpleegkundige elke dag opnieuw op de juiste weg.In deze herwerkte editie voegen de auteurs, naast de domeinspecifieke leerresultaten van de opleiding bachelor in de verpleegkunde, ook de acht competenties voor verpleegkunde toe, die sinds januari 2016 de Belgische competenties voor verpleegkunde vormen. Ook het thema feedback komt specifiek aan bod.
Verpleegkunde ; opleidingen --- Verpleegkunde --- Competenties --- Feedback --- 604.8 --- verpleegkunde --- gedragscompetenties --- 613.2 --- verpleegkunde - inleidingen --- beroepsbekwaamheid --- verpleegkundig beroep --- Nursing --- competenties --- beroepsbekwaamheid. --- Beroepsbekwaamheid. --- beroepsprofielen --- PXL-Healthcare 2016 --- Competentie
Choose an application
Goed coachen is net als zwemmen. Je kunt het alleen leren door het vaak te doen en het gedemonstreerd te krijgen.Dit is hét boek voor coaches die hun vak professioneel ter hand willen nemen. Centraal staan de kerncompetenties voor coaches, de gouden standaard uitgewerkt door de International Coach Federation (ICF). Deze competenties worden per hoofdstuk als leerroute aangeboden, waarin state-of-the-art coachtheorie wordt verwerkt en kunde en zelfinzicht worden vergroot. Filmbeelden op de begeleidende website demonstreren de competenties.InhoudsopgaveInleiding 1. Aan ethische richtlijnen en professionele normen voldoen 1.1 De grondhouding van de coach 1.1.1 Partnering 1.1.2 Empowerment1.2 Helderheid over je rol als coach en het verschil met andere vormen van hulpverlening of ondersteuning1.3 Omgaan met informatie 1.3.1 Informatie krijgen van derden1.3.2 Informatie verstrekken1.3.3 Informatie krijgen van de cliënt1.4 Omgaan met de organisatiecontext van de cliënt1.4.1 De driehoeksrelatie coach cliënt opdrachtgever1.4.2 Verschillende coachingscliënten binnen dezelfde organisatie1.5 Conclusies 2. De coachingsovereenkomst vormgeven 2.1 Waar gaat het om?2.1.1 Afspraken over het coachingstraject 2.1.2 De doelstellingen van het hele coachingstraject 2.1.3 De doelstelling(en) per coachingsgesprek2.2 Waaraan herken je deze competentie?2.2.1 Wat wil de cliënt bereiken? 2.2.2 Maatstaven benoemen2.2.3 Wat is belangrijk en zinvol voor de cliënt? 2.2.4 Wat moeten we bespreken?2.2.5 Op weg naar het gewenste resultaat, tenzij & 2.3 Van goed naar meesterschap 3. Vertrouwen en nabijheid creëren 3.1 Waar gaat het om? 3.1.1 Bevindingen uit psychotherapie-effectonderzoek 3.1.2 Effectonderzoek bij coaching3.1.3 De vertrouwensrelatie3.1.4 Conclusies 3.2 Waaraan herken je deze competentie? 3.2.1 Erkenning en respect 3.2.2 Steun 3.2.3 De cliënt aanmoedigen zich volledig te uiten 3.3 Van goed naar meesterschap 4. Coaching presence 4.1 Waar gaat het om?4.2 Waaraan herken je deze competentie? 4.2.1 Persoon en resultaat 74.2.2 Opmerkzaam, empathisch en responsief 4.2.3 Energie 4.2.4 Nieuwsgierig4.2.5 Coach als partner: de cliënt kiest wat er gebeurt4.2.6 Partneren: de cliënt bepaalt wat waar is voor hem4.2.7 Partneren: de cliënt kiest uit de genoemde mogelijkheden 4.2.8 Partneren: de cliënt vertelt wat hij heeft geleerd 4.3 Van goed naar meesterschap 5. Actief luisteren 5.1 Waar gaat het om? 5.1.1 Niveaus van luisteren 5.2 Waaraan herken je deze competentie? 5.2.1 Op maat 5.2.2 Exploreer taalgebruik 5.2.3 Exploreer emoties 5.2.4 Exploreer spraak en stemgebruik 5.2.5 Exploreer het gedrag van de cliënt 5.2.6 Exploreer hoe de cliënt zijn wereld waarneemt 5.2.7 Stilte 96 5.3 Van goed naar meesterschap 6. Effectief vragen stellen 6.1 Waar gaat het om? 6.1.1 Verschillende stromingen als bronnen voor vragen 6.1.2 Hoe stel je vragen? 6.2 Waaraan herken je deze competentie? 6.2.1 Vragen stellen over de cliënt 6.2.2 Vragen stellen die het denken van de cliënt over zichzelf verruimen 6.2.3 Vragen stellen die het denken van de cliënt over zijn situatie verruimen 6.2.4 Vragen stellen die het denken van de cliënt over het gewenste resultaat verruimen 6.2.5 Heldere, open vragen in passend tempo6.2.6 Aansluiten bij de cliënt 6.2.7 Vragen zijn niet leidend6.3 Van goed naar meesterschap 7. Directe communicatie 7.1 Waar gaat het om? 7.1.1 Volgen en uitdagen 7.1.2 Feedback 7.1.3 Wat is direct? 7.2 Waaraan herken je deze competentie? 7.2.1 Deelgenoot maken van waarnemingen en overwegingen 7.2.2 Niet aan eigen gelijk hechten 7.2.3 Gebruik de taal van de cliënt 7.2.4 Heldere en beknopte taal 7.2.5 De cliënt is het meest aan het woord7.2.6 De cliënt krijgt de ruimte 7.3 Van goed naar meesterschap 8. Bewustzijn creëren 8.1 Waar gaat het om? 8.1.1 Hebben mensen het vermogen om bewust besluiten te nemen?8.2 Waaraan herken je deze competentie? 8.2.1 De cliënt leert over zijn situatie 8.2.2 De cliënt leert over zichzelf 8.2.3 Observaties en exploratie 8.2.4 Toepassen van het nieuw geleerde 8.2.5 Nieuw leren bevorderen 8.3 Van goed naar meesterschap 9. Acties ontwerpen 9.1 Waar gaat het om? 9.1.1 De juiste acties 9.1.2 De rol van gewoontes 9.1.3 Acties brengen in beweging 9.2 Waaraan herken je deze competentie? 9.2.1 Vooruitgang exploreren 9.2.2 De cliënt ontwerpt zelf acties en denken 9.3 Van goed naar meesterschap 10. Planning en het stellen van doelen 10.1 Waar gaat het om? 10.1.1 Vooruitzien op de tijd na het gesprek 10.1.2 Het juiste actieplan 10.1.3 Coachen is een dynamisch proces 10.2 Waaraan herken je deze competentie? 10.2.1 De weg vooruit 10.3 Van goed naar meesterschap 11. Bevorderen dat de cliënt vooruitgang boekt en verantwoordelijkheid neemt 11.1 Waar gaat het om?11.2 Waaraan herken je deze competentie? 11.2.1 Eigen verantwoordelijkheid 11.2.2 Partneren ook bij het beëindigen van de sessie11.2.3 Vooruitgang opmerken 11.3 Van goed naar meesterschap 12. De coach als regisseur van het proces 12.1 Het proces van elk gesprek12.2 Het coachingsproces van begin tot eind
Coaching --- coaching - coachen --- competenties --- management --- E-books --- Managementtechnieken --- Competenties --- Professionalisering --- Luisteren --- Vragen stellen --- Interne communicatie : Communicatiecoaching --- Communication interne : Coaching en communication --- Competentie --- Gedrag
Choose an application
4-1641-8
professionaliteit --- Didactic strategies --- projectonderwijs --- onderwijsmethoden --- Projectonderwijs --- Probleemgestuurd leren --- Didactiek --- 371.39 --- Competenties --- Hulpverlening --- Methodiek --- Probleemgestuurd onderwijs
Choose an application
Voor het Mentally Fit Institute draait alles om de begrippen energie en performance. Afkomstig uit de sport passen wij in het bedrijfsleven toe wat wij al die jaren zelf hebben ervaren. Energie voor het individu, voor het team en voor de organisatie. Wij doen dit met de holistische benadering van de ontwikkeling op vier assen. De eerste drie zijn onze basis:-De IQ-as staat voor kennis, kunde en vaardigheid.-De EQ-as staat voor hoe we omgaan met anderen, binnen een team en in de organisatie. -De FQ-as staat voor de fysieke component. Hoe en waarom we deze drie assen inzetten, wordt verklaard op de SQ-as, de zingeving. Wie ben je, wat zijn je waarden en normen, wat is je passie, waar wil je heen ?Bij talentontwikkeling moeten we naar alle vier deze assen kijken. Alleen zo kan een organisatie het beste uit alle mensen halen. Hoe je die talenten ontwikkelt en welke tools je daarbij kunt gebruiken, daarover gaat dit boek.Bron : http://www.managementboek.nl
Talenten --- Talentontwikkeling --- Personeelsmanagement --- Competentiemanagement --- Competenties --- Coaching --- PXL-Central Office 2020 --- personeelsmanagement --- talentontwikkeling --- Talent --- Competentie --- talentmanagement
Listing 1 - 10 of 321 | << page >> |
Sort by
|